12 października 2011

Wyścig ulicami miasta

Sytuacja drogowa na ulicach Poznania może wyprowadzić z równowagi nawet najspokojniejszego kierowcę. Remontów przybywa, a wraz z nimi pojawiają się korki które totalnie paraliżują miasto. Mieszkam w zachodniej części Poznania, więc mnie dotyczą utrudnienia związane i z budową ulic wokół stadionu, jak również odczuwam trudy związane z Rondem Kaponiera, Rondem Jeziorańskiego oraz zamkniętą Roosevelta. W poniedziałek to z okolic Św. Marcina na Stary Grunwald jechałem bagatela 1 godzinę i 40 minut.
Po takim "sajgonie" człowiek szuka innych rozwiązań niż samochód. Ale jakich? W każdym razie jeśli ktoś tak myśli, to w piątek może się przekonać czym najszybciej można się dostać z punku A do punktu B. Odbędzie się Poznań Traffic Race.  Co to takiego? Prezydent Poznania Ryszard Grobelny komunikacją miejską, piłkarz Manuel Arboleda samochodem, muzyk Michał Kowalonek (Snowman) rowerem oraz dziennikarz Radia Merkury Sławomir Bajew na nogach - wszyscy będą walczyć o zwycięstwo. Kto pierwszy dotrze z ul. Mogileńskiej 50 na Stadion Miejski. O tyle mnie to ciekawi, że trasa  w  90% pokrywa się z moją trasą z pracy do domu.
Start już w ten piątek o godzinie 8:00. Szkoda, że nie będzie jeszcze drugiej tury w okolicach godziny 16:00, gdzie śmie twierdzić że korki są większe. Cały wyścig będzie można bezpośrednio śledzić TUTAJ Każdy z uczestników będzie miał zamontowany GPS, dzięki czemu będzie można śledzić ich położenie.

2 komentarze:

gania76 12 paź 2011, 16:55:00  

To, co się ostatnio dzieje w mieście, to woła o pomstę do nieba. Ciekawa jestem, czemu ma służyć taki wyścig, bo i tak z góry wiadomo, że jadący samochodem jest na przegranej pozycji.

holka7 14 paź 2011, 18:50:00  

Skąd ja to znam?! W moim mieście jest podobnie; dojazd do pracy autem lub komunikacją miejską zajmuje mi ok 10-15 minut więcej niż dojazd rowerem i to wtedy gdy nie ma ekstra korków tylko normalny ruch. Dlatego mam nadzieję że nieprędko spadnie śnieg i będę mogła jeszcze jeśdzić rowerem. A może się przełamę i zimą też będę śmigać na rowerku ;-)

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP