7 grudnia 2009

Prace nabierają tempa

Wczoraj miałem okazję jechać ulicą Bukowską w kierunku lotniska, poza Poznań i dalej w kierunku Buku. No i jestem pełen podziwu, mianowicie teren przy lotnisku jest już całkowicie "oczyszczony" z przydrożnych drzew, częściowo i słupów, i gotowy do wielkiej modernizacji ulicy dojazdowej z lotniska do centrum. Poza tym pięknie rośnie nam zachodnia obwodnica miasta. Nie jechałem tamtędy może kilkana tygodni a tutaj nagle wyrasta droga poprzeczna do tej która prowadzi do Buku. Oj szybko to poszło, a przynajmniej mam takie wrażenie. Cieszy to oko ogromnie, bo w związku z Euro 2012 pożytek będzie. Do tego żurawie przy stadionie majtają się jak opętane i z dnia na dzień arena rozgrywek piłkarskich rośnie i nabiera kształtów. Zmodernizowano też już częściowo ulicę Bułgarską.

Czytam, śledzę i troszkę martwi mnie fakt ile jeszcze do zrobienia. Bo i Bułgarska od Marcelińskiej do stadionu wymaga rozszerzenia chociaż to małym piwem się wydaje przy całkowitym remoncie Ronda Kaponiera (nowe przejścia podziemne, kilkupoziomowe przejścia wraz z peronami Szybkiego Tramwaju zintegrowane z przystankami naziemnymi). Ale jeszcze Grunwaldzką mają poszerzyć od Smoluchowskiego do wylotu z Poznania i Obornicka dla nadjeżdżających z północy i połączenie dwupasmówką Bukowskiej z zachodnią obwodnicą miasta. A do tego renowacja infrastruktury torowo-sieciowej tramwajów w ciągu ulic: Grunwaldzka, Przybyszewskiego, Dąbrowskiego, łączących centrum oraz dworzec Poznań Główny ze stadionem. W projekcie jest też budowa zintegrowanej pętli tramwajowo-autobusowej "Junikowo". Do tego jeszcze budowa III ramy komunikacyjnej od Hetmańskiej do Krzywoustego aby ułatwić dojazd na stadion od strony Katowic.

Oj sporo jeszcze mniejszych inwestycji. Szkoda tylko, że w tym wszystkim zapomniano gdzieś o dworcu PKP i PKS które straszą. Miała być ich integracaja, modernizacja, upiększenie, a niestety to już chyba się nie zmieści w inwestycjach przed Euro. Mimo wszystko widać że chociaż inwestycje drogowe trwają i mam nadzieję, że wszystko zostanie stworzone jak należy i na czas. Bo co do stadionu to wątpliwości nie mam- o czasie czy z poślizgiem to przed Euro i tak zdążymy.

Bukowska przygotowywana do poszerzenia


Prace przy budowie stadionu

 
Źródło zdjęć:  http://www.mmpoznan.pl

1 komentarze:

Agata Małgorzata Wachowiak 7 gru 2009, 16:46:00  

Cieszy zwłaszcza, że w Warszawie prace przy budowie Stadionu Narodowego nie są tak widoczne, a żurawie wyglądają raczej jakby zapadły w sen zimowy.
Wiem, że to brzydko, ale wygrywa we mnie poznańska antypatia w stosunku do Warszawy. I od razu na mysl, że w Poznaniu idzie lepiej polepsza mi się samopoczucie :)

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP